راهنمای ثبت نام لاتاری 2021

راهنمای کامل و آموزش رایگان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به زبان فارسی

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021

راهنمای کامل و آموزش رایگان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا به زبان فارسی

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021

لاتاری مفهوم قرعه کشی را دارد. لاتاری گرین کارت به معنای انتخاب افراد از کشورهای مختلف جهت دریافت گرین کارت آمریکا با شرایط معین میباشد. دولت آمریکا سالانه از طریق برنامه ویزای گونه گونی (Diversity Visa Lottery Program) اقدام به ارائه 55000 ویزا به اتباع کشورهای مختلف میدهد.
علت برگزاری لاتاری گرین کارت آمریکا ایجاد توازن بین مهاجران کشورهایی هست که در طول یک سال مهاجر به کشور آمریکا ارسال میکنند. همانطور که میدانید کشور آمریکا یک کشور مهاجرپذیر است و سالانه تعداد بسیار زیادی از اتباع کشورهای خارجی به این کشور مهاجرت میکنند. حال تصور کنید اتباع کشور هند و یا چین که سالانه تعداد بسیار زیادی از مهاجران آمریکا را تشکیل میدهند به این کشور مهاجرت کنند؟ چه اتفاقی میفتد؟ مشخص است که بعد از چند دهه، نژاد اتباع کشور آمریکا تحت تاثیر این مهاجرت قرار میگیرد. بنابرین این زنگ خطریست برای کشور آمریکا.

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

ثبت نام لاتاری:

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا که هر ساله از طریق وب سایت اداره مهاجرت انجام میشود، امسال نیز اجرا میشود. این ثبت نام برای همه افرادی که واجد شرایط هستند آزاد میباشد. دولت آمریکا هر ساله به 50.000 نفر از طریق برنده شدن در لاتاری گرین کارت، ویزای اقامت دائم و قانونی در آمریکا اعطا میکند. علی رغم رویکرد دولت دونالد ترامپ در قبال مهاجران و پناهجویان، ایرانیان سرتاسر جهان امسال نیز حق شرکت در لاتاری گرین کارت را دارند.


 

زمان آغاز ثبت نام لاتاری 2020

ثبت نام لاتاری 2020 به صورت رسمی از روز سه شنبه 11 مهر 1396 آغاز خواهد شد.

مهلت ثبت نام لاتاری 2020:

مهلت ثبت نام لاتاری 33 روز بوده و تا تا روز سه شنبه 16 آبان 1396 میباشد و به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

شرایط ثبت نام لاتاری 2020:

  • 18 سال سن
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • در صورت نداشتن مدرک دیپلم، داشتن دو سال سابقه کاری طی 5 سال گذشته که نیاز به دو سال آموزش داشته باشد. این شغل باید در رده شغلی 4 بوده و دارای SVP بین 7 تا 8 باشد. اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط شغلی شرکت در لاتاری را میتوانید در این صفحه مطالعه کنید.
  • متولد کشورهای مجاز نظیر ایران
  • یک قطعه عکس 5 در 5 (600 پیکسل در 600 پیکسل) برای تمامی متقاضیان (مطالعه جزئیات شرایط عکس لاتاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۶ ، ۰۰:۴۲
با توجه به تماس های مکرر از سوی متقاضیان ثبت نام لاتاری 1397 (لاتاری 2020)، به اطلاع میرسانیم، قاعدتاً باید این دوره نیز ثبت نام لاتاری مطابق سالهای گذشته انجام شود مگر اینکه با تصویب قانونی از برگزاری لاتاری یا حداقل ثبت نام ایرانیان در لاتاری گرین کارت آمریکا جلوگیری بعمل آید. لذا با توجه به اینکه هنوز هیچگونه اطلاعیه ای مبنی بر لغو ثبت نام لاتاری گرین کارت منتشر نشده و اخباری نیز در این زمینه درج نگردیده است، انتظار میرود ثبت نام این دوره نیز انجام شود.

شرایط ثبت نام لاتاری


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۵۷

کتاب کفش باز

کتاب کفش بازکتاب کفش باز (Shoe Dog) به انتخاب سایت آمازون بهترین و پرفروش ترین کتاب سال 2016 می باشد و نیز از طرف بیل گیتس و وارن بافت به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سال 2016 معرفی شده است. این کتاب درباره زندگی یکی از بزرگترین ثروتمندان جهان فیلیپ نایت، موسس و بنیانگذار نایکی است.

فیلیپ نایت نویسنده کتاب کفش باز

فیلیپ نایت در فوریه سال ١٩٣٨ در اورگان آمریکا چشم به جهان گشود و در خانواده اى متوسط و آبرومند بزرگ شد.

 او درسش را در دانشگاه اورگان در سال ١٩٥٩ در مقطع کارشناسی و در سال ١٩٦٢ در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانید. او یکی از پروژه های دانشگاهی اش در استنفورد را بر مبنای موفقیت فروش کفش های ژاپنی ارائه داد؛ چرا که در آن زمان، دوربین های ژاپنی در بازاری که مدت ها در مشت آلمانی ها قرار داشت رخنه کرده بود.

در حقیقت به نوعی مى توان گفت ایده خلق نایکى در همان کلاس آغاز شد. بر همین اساس طی سفرش به دور دنیا به ژاپن رفت و پس از آشنایی با شرکت انیتسوکا درمورد عقد قرارداد با آن شرکت صحبت نمود و وقتی مدیر اجرایی درمورد شرکت خود فیلیپ پرسید، او اولین جوابی را که با یادآوری روبان های آبی در خانه پدری اش به ذهنش رسید داد: بلو ریبون.

وی تنها با 50 دلاری که از پدرش قرض کرد پایه ی خرید، واردات، بازاریابی و فروش کفش های ژاپنی را بنا نهاد و نمایندگی 13 ایالت غربی ایالات متحده آمریکا را به دست گرفت. سپس با مربی دو و میدانی اش بیل باورمن قرارداد شراکت بست و در سال ١٩٦٣ فروش کفش های ورزشی را در پشت ماشینش آغاز کرد.
 
او با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راهش قرار گرفت با سیاست مخصوص به خودش هر سال فروش کفش ها را دو برابر کرد. همچنان که شرکت رشد می کرد، فیلیپ نه تنها به عنوان حسابدار عمومی مشغول به کار بود بلکه در دانشگاه پورتلند هم تدریس می کرد. آنها بازارهایی را در شهرهای مختلف راه اندازی نمودند و شروع به جذب کارمندانی برای خود شرکت کردند که بعدها نقش های کلیدی را در توسعه شرکت و برند بنام نایکى عهده دار شدند. در سال ١٩٦٩ فیلیپ به تنهایی موفق به فروش 1 میلیون دلار از کتانی های برند تایگر ژاپن شد.

 در سال ١٩٧١ با به توافق نرسیدن فیل نایت و اونیستاکا، تولید کننده کفش های تایگر ژاپنی در تمدید مجدد قرارداد، فیلیپ و باورمن شرکت خودشان را تاسیس کردند. فیلیپ تنها با دو نفرشرکتش را راه اندازی کرد که یکی از آنها دانش آموز سابق دانشگاه پورتلند با نام وودل برای طراحی کفش کتانی و دومی جف جانسون کارمند شرکت بلو ریبون بود، همان کسی که اسم «Nike» را برای شرکتش انتخاب نمود.

 نکته جالب توجه درباره لوگوی منحصر بفرد نایکی (با نام سووش) می باشد که توسط یک دانشجوی گرافیک گمنام و تنها با 35 دلار طراحی شد.

 
«سووش» لوگوی نایکی

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

بیرون را نگاه کردیم و دیدیم  که یک دسته فروشنده مانند زامبی مقابل غرفه ما آمدند. نایکی ها را برداشتند و مقابل نور لامپ گرفتند و لوگوی آن را لمس کردند. یکی از آنها به دیگری گفت: “این دیگه چیه؟” او هم جواب داد: “من چه می دونم.”

سپس ما را با سوالاتشان به رگبار بستند. “هِی! این چیه؟”

نایکی.

نایکی چیه دیگه؟

الهه پیروزی یونانی.

چی چی یونانی؟

الهه پیرو—

و این چیه؟

سووش.

سووش دیگه چه کوفتیه؟

جواب یکدفعه به زبانم آمد: صدای کسیه که ازتون جلو میزنه.

خوششان آمد. کاملاً پسندیده بودند.
اولین مدل کتانی نایکى با نام کورتز در سال ١٩٧٢ برای تمرین ورزشکاران المپیک عرضه شد که در همان سال اول توانست درآمدی بالغ بر 3 میلیون دلار کسب کند.

در این کتاب علاوه بر تمامی این اتفاقات، اطلاعات بسیار جالبی با نثر و توصیفی زیبا و گیرا در مورد زندگی شخصی نایت آمده است. اتفاقات تلخ و شیرینی که خواننده با تمام وجود حس می کند.

نایت روی ماندگاری همیشگی نایکى بر قله ی اوج حساس بود و توانست این هدف را به سرانجام برساند. وی اکنون (سال 2016) بیست و پنجمین ثروتمند جهان است و برند نایکی هیجدهمین برند برتر و ارزشمند جهان می باشد.


متن فوق از کتاب «کفش باز» نوشته فیل نایت خالق برند نایکی (NIKE) – ترجمه مریم علیزاده – نشر بهار سبز برگرفته شده است.

کتاب کفش باز

کتاب کفش باز – Shoe Dog – نوشته فیل نایت – ترجمه مریم علیزاده

خرید کتاب کفش باز


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۰۲:۳۹

به اطلاع بازدیدکنندگان محترم وب سایت میرسانیم که در ثبت نام لاتاری 2021 که در مهر ماه 1398 برگزار میشود، اتباع ایرانی همچنان قادر به ثبت نام خواهند بود و مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

 
 

 شرایط ثبت نام لاتاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۵۳